Friday, April 26, 2013

Masker Muka – Dari Bahan Semulajadi


Berikut adalah cara mendapatkan kulit muka yang cantik menggunakan bahan semulajadi yang murah.  Cara buatnya pun mudah.  Cubalah !!!


Masker Telur

 
Gunakan putih telur untuk mengetatkan, mencantikkan dan melembutkan kulit.  Pukul putih telur dan ratakan ke atas kulit muka selama 30 minit.  Bersihkannya menggunakan kain basah.

 

 
 
Avacado

 
Untuk mendapatkan kulit muka yang berseri-seri, lecek sebiji avocado dan biarkan selama 15 minit di atas muka anda.  Bersih menggunakan kain lembab.

 
 
 
Pisang

 
Pisang boleh menjadikan kulit anda lebih lembut dan muda.  Lecek sebiji pisang menjadi pes, biarkan selama 10 hingga 15 minit di atas muka dan bersihkannya.

 
 
 
 

Mil Oat & Madu

Mil Oat adalah bagus untuk mengurangkan masalah jerawat, dan kemerahan.  Masak 1/3 cawan oat.  Campurkan dengan madu dan biar campuran itu sejuk.  Sapukan di tempat yang berjerawat.  Bilas menggunakan air suam.

 
 
 
 

 
 
 
 
 
Yogurt



Masker yogurt penuh dengan asid lactic yang dapat membantu mengurangkan tompok-tompok, garisan halus dan kulit kasar.  Ianya juga mengandungi asid hydoxy yang membantu menutup liang pori.  Ia dapat mengurangkan jerawat. Bagi penuaan pramasa, salut muka dengan yogurt selamat 20 minit.  Bilas dengan air suam dan lap kering.






 
Selamat Mencuba ! Murah & Selamat..
 
 
 
 

No comments: