Sunday, July 31, 2011

Kanser & MAKNA


Kanser - Perkataan yang amat ditakuti oleh setiap orang.

Kanser payu dara dan pangkal rahim merupakan antara penyakit pembunuh nombor 1 kaum wanita masa kini.

Kerapkali mendengar saudara, teman menderita akibat penyakit ini. Sekiranya penyakit ini dapat dikesan awal, peratusan untuk sembuh adalah tinggi.

Justeru itu, khususnya wanita jangan ambil mudah kesihatan diri. Setiap tahun buat pemeriksaan mamogram dan pep smear. Tiada ada apa yang lebih bernilai selain dari kesihatan yang baik.

Apa yang kita boleh buat untuk membantu golongan miskin yang menderita penyakit ini. Selain dari sokongan moral, saya berpendapat bahawa golongan ini seharusnya dibantu dari segi kewangan bagi mengurangi beban yang ditanggung oleh insan-insan yang tidak bernasib baik ini.

Jadi setiap bulan saya menyumbangkan sedikit wang melalui auto debit akaun kepada MAKNA. Saya berharap sumbngan yang tak seberapa dapat sedikit sebanyak membantu pesakit-pesakit kanser.
Saya rasa kalau lebih ramai yang berbuat demikian, tentu lebih ramai pesakit yang dapat manfaat
darinya.

Sebahagian wang dari hasil kitar semula yang saya praktikkan, saya kumpul untuk tujuan ini.

Kelak bila wang rm50 pertama saya perolehi dari nuffnang, ingin saya sumbangkan kepada MAKNA.

Anda bila lagi??

Sempena bulan Ramadan ini, selamat berpuasa dan bersedekahlah. Moga-moga hidup anda diberkati.

No comments: