Monday, July 16, 2012

9 Hari TanpaMu

Sentimental semacam je nie….  Sebenarnya ini bukan soal tanpa kekasih, yang ini lebih penting dari itu.
Tak keruan hidup ini rasanya tanpanya.  Tak dapat kubayangkan hidup ini tanpanya.
9 hari tanpamu serasa begitu lama.  Iskkk.. bermadah pulak jadinya.  Jangan salah faham, saya bukannya dilamun cinta kerana soal cinta bagi saya sudah terlalu usang dan ditelan waktu dan zaman.

Ini soal  ... rangkaian internet di rumah..


Sebenarnya rangkaian internet di apartment saya sering mengalami kerosakan akhir-akhir ini.  Selalunya sebulan sehari dua, masalah sudah diselesaikan.  Namun kali ini, hampehhh..Mengapalah Penangfon ni asyik buat hal je.

Apa tidaknya 9 hari tanpa internet di rumah.  Memang boleh gak menggunakan internet di tempat kerja.  Tetapi prinsip hidup saya, di kala kerja tumpuan hanya pada pekerjaan.  Bukan mencuri tulang, curi-curi masuk internet untuk soal peribadi.  Kalaupun saya menggunakan internet di pejabat untuk soal peribadi selalunya waktu rehat makan atau selesai kerja.  Itupun selalu untuk membayar bil boss yang berlambak.  Ok juga sebab bayar online menggunakan kad kredit, ada ganjarannya.  Minggu lepas memang kerja bertimbun, sampai 9 pagi sahaja di pejabat, memang konsentrasi pada kerja hingga waktu pulang.  Itupun waktu pulang selalunya berlanjutan hingga hampir 7 malam.  Entahlah mungkin sudah lumrah dan kebiasaan, kerja hendak disiapkan dan tidak menunda sehingga ke saat akhir.  Begitulah pantasnya waktu berlalu. 

Kini sudah masuk bulan Julai, beberapa hari lagi sudah menjelang bulan Ramadan.  Tiba saat umat Islam berpuasa.  Pada seluruh umat Islam, saya ucapkan Selamat Berpuasa..

Berbalik kepada PENANGFON, sebenarnya sudah hampir sedekad menggunakan khidmatnya.  Selalunya saya berpuas hati dengan kelajuan internetnya dan harganya pun murah RM60 sahaja.

Residential Package

For Non-Landed Properties (Condominiums/Apartments):
Ethernet-To-The-Home Broadband (ETTH)
2 Mbps Upload/Download Unlimited Internet Access


Monthly fee of only RM60.00 for unlimited access @ 2Mbps
2Mbps Download / Upload
3 months deposit
Minimum subscription of 1 year
Speed of service is on best effort basis
One time Service Activation Fee of RM40.00, and Installation Charges of RM80.00

Mungkin wayar internet apartment ni kena tukar, atau apa-apa je.  Nasib baik semalam internet kembali berfungsi seperti sedia kala.  Hitung punya hitung dah 9 hari berlalu.

9 hari tak dapat bayar bil-bil, baca berita ditalian, semak email, tulis blog, seribu macam perkara yang seolah-olah ketinggalan.  Begitulah pentingnya internet di era ini.  Tanpanya rindu bukan main lagi.

Harap-harap lepas ini, talian internet ini tidak akan buat hal lagi..

Masih setia pada Penangfon






No comments: