Saturday, August 10, 2013

ePure Membranous Jelly Masque - Review



ePure Membranous Jelly Masque adalah gagasan makmal penjagaan kulit terkemuka di Taiwan yang diketuai oleh Dr Yulong Moy dari USA.

ePure Membranous Jelly Masque merupakan masker muka pertama dari jenis masker dengan ACF (Active CElular Factor), diformulasi untuk penghidratan intensif, meningkatkan kelembapan kulit sehingga 30-50%. Ianya berfungsi untuk mengekalkan dan mengimbangi kulit dengan menanggalkan kekotoran/bendasing seperti jerawat hitam (blackheads)/(whitehead) dengan  berkesan dan segera. Ianya juga menyekat sintesis melanin yang mana mengurangkan pigmentasi, mengimbangkan tona kulit yang tidak sekata dan menjadikan kulit anda lebih cerah.

Buatan Taiwan. Sesuai untuk semua jenis kulit termasuk kulit sensitive dan sesuai untuk semua peringkat umur ( 8 – 80 tahun ), wanita dan lelaki.

 
 
Ianya boleh di dapati dalam bentuk :-
1.    Jar  ( 8.5 fl oz/250ml ) dengan harga RM130.00 untuk Semenanjung Malaysia dan
       RM140.00 untuk Malaysia Timur.

2.    Paket (30ml x 6 paket ) dengan harga RM89.90

 
Kini boleh di dapati di http://www.hishop.my/

Cara Penggunaanya :-
1.    Selepas membersihkan muka, gunakan toner sebagai asas.
     (Gunakan serum untuk   kesan yang    lebih baik)

2.    Gunakan pengikis untuk meratakan masker ke seluruh muka setebal 0.3-0.5cm.
      Kenakan lebih di kawasan hidung, T-zon dan kawasan berpigmen.

3.    Kikis masker dengan lembut selepas 30-40 minit.
     Selepas itu, bilas dengan air dan lap kering.

4.    Gunakan toner dan seterusnya rangkaian penjagaan kulit muka anda.

5.    Masker boleh digunakan di kawasan keliling mata untuk mengurangkan
     gelung hitam di bawah mata.


Hasil segera dalam 40 minit :-

1.    Kulit muka yang lebih cerah

2.    Tona kulit yang lebih sekata

3.    Liang pori lebih halus

4.    Pipi pejal

5.    Garis ketawa berkurangan

6.    Tompok jerawat & kemerahan berkurangan

7.    Jerawat hitam (blackheads) berkurangan.

 


Bagi hasil yang terbaik, adalah disyorkan penggunaannya 2 – 3 kali seminggu untuk kulit muka berminyak dan 1 – 2 kali seminggu untuk kulit muka yang kering.

Bagi mereka yang kulit suka berjerawat, anda akan terasa kulit kurang berminyak keesokan hari walaupun hanya sekali kali menggunakannya.

Bagi mereka yang menggunakan mekap setiap hari, mekap anda akan tahan lebih lama selepas penggunaan ePure.

Bagi kulit yang matang, anda akan dapat melihat garis halus berkurangan selepas kali kedua penggunaannya.  Kulit menjadi lebih anjal dan elastik.

Anda tidak perlu ke salon untuk facial, sekiranya kerap menggunakan ePure kerana hasilnya adalah sama.

Sila lawat website http://epureskin.com untuk maklumat yang lebih terperinci.

 


Sebenarnya saya pernah menggunakan produk seperti ini beberapa tahun dahulu.  Ketika itu saya selalu berkunjung ke salon untuk membuat rawatan muka.

Saya dimaklumkan oleh perunding kecantikan salon tersebut bahawa ianya merupakan salon pack.  Disebabkan tiada berjenama ketika itu, apa yang saya ingat adalah ianya dalam bentuk jeli.  Saya gemar menggunakannya di kala itu kerana setiap kali selepas menggunakannya, kulit muka saya terasa begitu bersih, cerah dan yang paling penting adalah ianya memberi kelembapan kepada kulit muka saya.

Saya simpan di dalam peti sejuk dan setiap kali memakainya, terasa begitu nyaman dan menyejukkan.  Saya amat gemarkan baunya yang seakan vanilla dan semulajadi.

Namun disebabkan produk-produk lain yang diperkenalkan oleh salon begitu mahal dan rawatannya juga bukan murah, ditambah pula waktu itu saya telah menemui produk rangkaian penjagaan kulit yang sesuai dengan kulit saya, saya tidak lagi mengunjungi salon tersebut.  Tetapi yang pasti saya tercari-cari produk masker yang berupa jeli itu.

Lantas bila saya ternampak produk ePure di Hishop, saya berasa gembira kerana akhirnya masker kegemaran saya ditemui.

 
 

  
Saya memesan produk ini dalam bentuk jar dari Hishop dengan diskaun 15%. Sebaik sahaja menerima pesanan ePure Membranous Jelly Masque, saya terus menggunakannya.  Yang pasti, hasilnya memang jelas kelihatan.

** Selepas beberapa kali penggunaannya, kulit saya kini tidak begitu kering dibandingkan sebelum menggunakan masker ePure ini.  Tak percaya, cubalah !

 
** Makluman :  Sekiranya anda klik kepada iklan Hishop yang berada di atas kanan blog saya ini, anda akan dibawa ke website Hishop.  Akan keluar paparan Claim Your RM20 Now !.  Klik pada perkataan TRYHISHOP dan anda akan mendapat diskaun sebanyak RM20 bagi belian melebihi RM99 di Hishop.





 

No comments: