Tuesday, November 23, 2010

Makan-Makan ( Bad Experience )


Pulau Pinang terkenal dengan makanan. Kalau orang luar pasti tidak ketinggalan untuk menikmati makanan kalau datang ke sini.

Bagi saya yang sememangnya berasal dari sini, pastinya lokasi restoran/gerai yang menyajikan makanan sedap dikunjungi.

Tetapi makan-makan ni juga banyak ragamnya. Orang tak kisah kalau mahal tapi enak. Yang orang kisah adalah makanan mahal tapi langsung tak sedap.

Ini kisah saya tentang makan di Penang.

Kelmarin makan tengahari dengan boss disalah satu restoran terkenal Jepun di Gurney yang mempunyai banyak cawangan diseluruh Malaysia. Bagi saya pengemar makanan Jepun restoran ini kerap dikunjungi. Adalah kami order pelbagai makanan dan sushi. Lambat kita tak kisah.

Bila sup kepah (hameguri soup- calm soup)sampai, apalagi perut dah lapar, langsung senduk dan masuk mulut... Terus tertelan sup itu apalagi baunya cukup busuk. Cuba bayangkan kalau makanan laut dah busuk. Nasib baik tak muntah. Tapi kata boss patutnya saya muntah saje ke lantai restoran itu.

Terus komplain, cepat-cepat pelayan disitu ambil balik dan digantikan dengan satu lagi. Tapi saya dah tak ada selera. Imagine even the spoon used stinks. OMG Serik.. takkan order makanan laut lagi.

Kononnya restauran tu menyajikan makanan yang segar. Walaupun pelayan minta maaf kerana saya suruh bau sudu yang busuk tu akibat sup dari kepah yang dah busuk. Masalahnya chef-chef yang diambil adalah pekerja luar yang kerja untuk wang dan bukannya minat. Nasib baik saya adalah pelanggan yang tidak buat heboh atas perkara itu. Dan juga nasib baik malam perut tak meragam.

Ada saya membuat komplain kat website diaorang tapi belum dapat maklumbalas lagi. Bukan apa cuma mahukan pihak pengurusan restauran tu mempastikan hanya makanan terutamanya makanan laut segar disajikan kepada pelanggan dan perkara sebegitu tidak berulang lagi.


1 comment:

NurzJ said...

Got reply thru email from Marketing Department of this restaurant.
At least they make it a point to apologise and ensure that what happened to me will never occur again.