Thursday, November 25, 2010

Makan-Makan ( Bad Experience - 2 )


Selasa yang lalu, kami sefamili pergi makan malam di Gurney Drive ( gerai terbuka MPPP ) berdekatan dengan Mc Donald Sunrise. Tempat ni memang tidak asing untuk pengunjung yang suka makan pada harga yang berpatutan. Pelbagai makanan dan juadah dapat dinikmati disini. Maklum saja Pulau Pinang kan terkenal sebagai 'syurga makanan'.


Kami makan digerai pasembur yang terkenal(ada gambar chef luar temuramah dengannya). Jadi kami duduk dimeja berhadapan dengan gerainya. Tetapi kami nak order minuman dari gerai bertentangan yang jual air mata kucing.

Sejak kecil lagi, anak-anak memang suka minum air mata kucing di situ. Masalahnya gerai minum sebelah gerai pasembur ni bukan main sibuknya. Katanya tak order air darinya tak boleh duduk di situ.

Bengang juga, tapi dek kerana taknak cari pasal, kami beredar dan duduk di meja berdepan dengan gerai jual minuman yang kami order.

 Selepas tu, nampak satu pasangan yang order satay Melayu berhampiran lalu duduk di meja dekat pasembur, sekali lagi si perempuan India ni, mendekati pasangan tu dan memberitahu kalau tak order air dari dia, takleh duduk disitu.

 Ada juga satu famili pelancong Indonesia yang agak kelihatan agak berada, duduk di hadapan gerai ikan bakar dan order dari uncle jual seafood tu. Apalagi si perempuan tu datang menghampiri mereka dan dengan kasar suruh mereka beredar ke tempat duduk lain kerana katanya kerusi itu milik dia. Walhal uncle jual seafood bakar dan air kata boleh duduk dimana-mana.

Teruk betul perangai perempuan tu. Patutpun biznes dia nampak teruk.. Peniaga-peniaga lain ok je saling bekerjasama.

Habis makan kami beredar dari situ, tetapi ternampak papan pemberitahuan oleh MPPP bahawa penjaja/peniaga tidak boleh menetapkan tempat duduk pengguna. Ada hotline MPPP, apalagi keesokan harinya i buat komplain.


No comments: