Monday, June 11, 2012

Leia Aesthetic Solution - Review

Manjakan diri - Berurut dan BerSPA di Leia



Kalau anda membaca blog saya, tentunya anda akan perasaan bahawa saya suka memanjakan diri pada setiap hujung minggu dengan mengunjungi salon yang menawarkan perkhidmatan mengurut dan SPA.

Mau tidak mau pun saya terpaksa berbuat demikian.  Salah satunya adalah kehidupan yang terlalu stress dan keadaan tubuh yang ada sedikit masalah dan melalui urutan, kesakitan berkurangan.  Dengan tawaran pakej percubaan mengurut yang ditawarkan oleh pelbagai salon kecantikan dan SPA, saya tersenyum riang, kerana ianya bak kata ‘pucuk dicita, ulam mendatang’.

Selain dari harga yang lebih rendah, saya dapat mencuba pelbagai jenis urutan yang ditawarkan.  Saya dapat juga membawa anak gadis kesayangan untuk turut bersama memanjakan diri.  Persaingan hebat dari salon-salon di Pulau Pinang, memberi kelebihan kepada saya dan anda semua.

Kali ini, saya ingin membuat review tentang salon Leia Aesthetic Solution.

Tawaran Pakej saya beli dari  https://www.groupon.my pada harga RM 90 untuk 2 orang ( Harga sebenar : RM 148 x 2 = RM 296 )



Salon ini terletak di No. 42, Jones Road , 10250, Georgetown, Penang.  Salon ini mempunyai 2 tingkat dan dibahagikan kepada bilik-bilik kecil untuk mengurut.  Terdapat lebih dari 10 bilik berasingan.  Ada bilik yang dilengkapi dengan jakuzi.  Dalam nota promosi di Groupon, dikatakan salon ini merupakan salon SPA terbesar keluasannya di Pulau Pinang.



Kami disambut oleh staf bernama Lydia dan diperkenalkan kepada terapis wanita keturunan Thai iatu Pit dan Ah Ying. Saya dimaklumkan bahawa Pit sudah lama bekerja disitu manakala Ah Ying tidak begitu lama. Kelihatan ramai terapis di salon ini.

Perkhidmatan yang ditawarkan adalah urutan Thai.  Urutan seluruh badan selama 1 jam ini dilakukan oleh terapis/tukang urut Thai berpengalaman. Urutan Thai adalah berbeda dengan urutan Bali atau Jawa.  Tekanan yang dikenakan agak kuat dan tumpuan dibuat ke atas sendi seluruh badan.  Terapis yang mahir sememangnya mengetahui cara mengurut yang betul dan tekanan pada sendi dan otot-otot yang berkaitan.  Sendi-sendi yang kaku dan kejang, terasa ada kelegaan.

Selepas itu, kami berdua masuk ke bilik stim untuk mandian stim dan rendaman kaki ke dalam air suam panas yang dicampur herba selama 10 minit.  Selepas 15 minit dalam bilik stim, kami pun mandi membersihkan diri.

Selepas itu kami dihidangkan dengan teh dan buah-buahan. Kami melangkah keluar dan berpuas hati. Terasa urat sendi yang ketat dan kejang menjadi 'longgar'. 

Saya membeli kupon yang ditawarkan untuk pengunjung pertama kali pada RM 44.00 sejam urutan Thai tanpa had tarikh penggunaannya. Sebabnya anak lelaki saya juga dapat menggunakan kupon tersebut kerana katanya sakit di pinggang.

Leia Aesthetic Solution: 04-229 3825 /017-427 2898 ( Telefon 10.30am – 5pm ). 

Dibuka setiap hari ( termasuk cuti umum ) dari 10.30 pagi hingga 7.30 malam




** Cubalah bila Leai membuat tawaran lagi  !!!

***** Saya syorkan salon ini kerana ianya mempunyai banyak cawangan dan ramai pekerja.  Jadi tiada masalah untuk buat temujanji untuk urut.


[ Up to 71% Off ] Full Body Traditional Thai Massage + Balinese Back Scrub + Sauna for 1 (RM65) / 2 (RM120) People. From RM60 per person. For men / women

http://www.groupon.my/deals/penang/leia-aesthetic-solution/716124108

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

29.08.2012 Tinggal 3 hari lagi . Tawaran di Groupon


http://www.groupon.my/deals/penang/Leia-Aesthetic-Solution/716288648

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

26.09.2012  Terbaru di Groupon -

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

22.11.2012 Terbaru di Groupon -

 
 
 

4 comments:

Eyrique Ettiqazz. said...

tukang urut lelaki ada? Sbg seorang lelaki islam, x manislah jika sy diurut oleh perempuan bkn muslim

NurzJ said...

Hi Eyrique

Minta maaf kerana lambat jawab pertanyaan anda. Baru terbaca komen anda.

Malangnya salon ini tiada tukang urut lelaki. Semuanya tukang urut wanita keturunan Thai.

Nanti kalau ada salon lain yang ada tukang urut, akan saya syorkan.

NurzJ said...

Hi Eyrique

Baru teringat, De laily SPA juga ada perkhidmatan mengurut cara Melayu yang dilakukan oleh tukang urut lelaki bagi kaum lelaki khususnya.

Sila baca review saya mengenai De Laily http://www.blogger.com/blogger.g?blogID=5396886307886753013#editor/target=post;postID=1592287605742705803

Eyrique Ettiqazz. said...

ok, 10q so much