Saturday, February 11, 2012

5 Makanan Untuk Perut Yang Kempis


5 makanan untuk perut yang kempis.

Mempunyai tubuh yang sasa dan perut yang kempis merupakan idaman setiap orang.  Lebih-lebih lagi kaum wanita.  Perut buncit dan gelebik merupakan masalah yang dihadapi oleh kaum hawa yang sudah melahirkan anak.

Kunci untuk mendapatkan perut yang kempis dan kuat adalah dengan menjalani gaya hidup yang seimbang dan sihat, pemakanan yang berkhasiat yang memberi tenaga kepada tubuh anda. Di samping diet yang sihat dan senaman, masukkan diet 5 makanan yang enak berikut ke dalam diet kempis perut anda :-


                                                          Avocado

 Avocado adalah tinggi lemak ‘monounsaturated’ yang membantu merendahkan kolesterol dan sarat dengan nutrisi, tersenarai teratas dalam senarai ‘superfoods’.




 Berri
Antioksida di dalam buah berry adalah mengagumkan di dalam memperbaik aliran darah yang menghantar lebih oksigen ke otot dan membantu kita memperolehi hasil terbaik dari senaman.  Jadikan senaman anda terasa lebih mudah dengan pengambilan ‘berries melange’.




Bermulakan hari anda dengan mil oat, adalah umpama melakukan regangan ketika mula berjoging, ia mengelakkan kecederaan.  Diet sihat yang mengandungi ‘complex carbs, protein, iron and fiber’ mil oat memastikan semuanya berjalan lancar.
( Pada anda yang selalu mengalami sembelit, pengambilan mil oat akan memudahkan anda membuang air besar kerana kandungan fiber yang tinggi )






Telah terbukti bahawa meminum tea hijau dapat memberikan anda rangsangan metabolism, membantu membakar lemak perut yang buncit.  Ia mengandungi sejenis kompaun, ECGC, yang memudahkan badan anda melepaskan lemak yang degil.
( Contohnya : Orang Jepun kebanyakannya bertubuh langsing, salah satu rahsiannya adalah dengan meminum teh hijau )




                                                  Tomato

Disamping begitu serbaguna dan mengagumkan, tomato adalah tinggi kandungan air dan fiber, bertindak sebagai diuretik yang membantu membersihkan toksid dari tubuh anda, kalori rendah dan penuh dengan vitamin C dan A


 Jangan lupa bersenam, tumpukan pada bahagian perut yang ingin anda kempiskan !!




No comments: