Monday, March 5, 2012

Percutian SPA Impian

Semasa mengepam minyak di stesen minyak Esso ketika perjalanan pulang dari kerja, terpandang iklan pertandingan  yang antara hadiahnya menawarkan pakej percutian pilihan sendiri bernilai RM10,000.00.  Tiba-tiba sahaja fikiran ini menerawang teringatkan destinasi percutian SPA yang amat menarik yang pernah saya lihat dalam internet.  ‘Alangkah bagusnya kalaulah saya yang terpilih, kata dalam hati saya.  Kalau dapat percuma tentu lebih indah….bestnya..  Tak salahkan memasang angan-angan dan impian, mungkin satu hari nanti impian menjadi kenyataan. Saya tersenyum sendirian sambil memikirkannya.. 
 
12 destinasi percutian SPA yang Diimpikan :-
Bushmans Kloof, South Africa




Hotel Arts Barcelona, Spain


Hotel La Mamounia, Morocco



Jade Mountain, St. Lucia



Leela Kovalam Beach, India
One&Only The Palm, Dubai

Saffire Freycinet, Tasmania

Sandy Lane, Barbados

The Scarlet Hotel, England

Montelucia Resort & Spa, Arizona

Six Senses Con Dao, Vietnam



Tribe Hotel, Kenya

Rasanya kalau sekadar RM10 ribu, tak cukup nak pergi percutian macam tu.  Kalau mengimpikannya pun dah boleh buat saya tersenyum dan merasa senang hati, tak rugi walaupun mimpi di siang hari..  Sementara mimpi nak jadi kenyataan, SPA yang ada kat sini pun apa kurangnya.  Dapat juga relakskan minda dan tubuh. Betul tak??






No comments: