Sunday, April 15, 2012

Bakat & Impian




Untung remaja era ini.  Bakat yang terpendam dapat diketengahkan.  Dunia ini terasa kecil dan dekat dengan wujudnya teknoloji internet.  Ramai penyanyi muda ditemui bakat mereka melalui You Tube dan sekarang merupakan penyanyi popular yang berjaya.

Bayangkan kalau dahulu, pencari bakat perlu keliling seluruh negara & dunia untuk mencari bakat-bakat baru.  Namun sekarang lain caranya. 

Di Malaysia, juga tidak ketinggalan.  Terlalu banyak rancangan realiti yang diwujudkan berdasarkan pencarian bakat.  Mungkin kebanyakan format rancangan realiti ini adalah dari luar egara, namun tujuannya adalah sama iaitu untuk mengetengahkan dan mengasah bakat-bakat rakyat negara ini.

Kalau anda punya bakat memasak, menyanyi, menari dan lain-lain, sertailah pertandingan agar bakat anda dapat diperkembangkan.  Anda bukan sahaja mendapat pengalaman dan ilmu, malahan hadiah yang ditawarkan adalah lumayan.

Kalau anda punya kecantikan, anda boleh menyertai pertandingan pencarian model atau ratu cantik peringkat negeri  atau Negara.

Saya selalu kagum melihat mereka yang berbakat, mencapai cita-cita, mengapai impian mereka. Dan seterusnya menjadikan kebolehan mereka, kerjaya mereka.
Saya percaya setiap dari kita mempunyai bakat dalam bidang masing-masing.  Kadangkala seseorang itu tidak menyedarinya dan tidak menggunakan bakat anugerah Tuhan ke jalan kebaikan.  Mungkin ada yang tidak berani meneroka bakat yang ada.

Jangan mudah mengalah kalau anda gagal kali pertama.  Teruskan sehingga anda Berjaya. 
Jadikan impian anda suatu kenyataan.

Sentiasa menyokong impian dan bakat anak-anak  !!




No comments: