Tuesday, April 17, 2012

Hadatuko Manten Hada Marine Collagen Drink (10,000mg) – Review

Hadatuko Manten Hada Marine Collagen Drink (10,000mg)
'Make your skin flawless by inner support'


Hadatuko dalam bahasa Jepun bermakna ‘kulit bayi baru lahir’.  Syarikat Pakar kecantikan yang berasal dari Jepun ini telah bertahun-tahun terlibat di dalam pelbagai kajian produk kecantikan wanita semata-mata untuk menjadikan kulit wanita anjal, putih dan lembut.

Produk utamanya merupakan minuman kolagen marin 10,000mg

‘Manten Hada’ dalam bahasa Jepun melambangkan ‘100 titik kulit yang tiada cacat cela’ memenuhi konsep kecantikannya

Berbanding dengan minuman kecantikan lain di pasaran, kandungan kolagennya adalah paling tinggi konsentrasinya, mencapai 10,000mg.  Terdiri dari ramuan kecantikan yang bagus termasuk Vitamin C, Vitamin C, Elastin, Hyaluronic Acid, Coenzyme Q10, Ceramide etc, penyelesaian kepada masalah kulit yang berbeda.

Keluaran Jepun dan didatangkan dalam botol kaca 50ml, sekotak mengandungi 10 botol, dijual di kedai kecantikan SASA pada harga RM 145.00

Dos yang tercatat di kotak adalah pengambilannya sebotol sehari.  Namun saya berpendapat oleh kerana konsentrasinya yang tinggi, saya boleh mengambilnya selang dua/tiga hari sebotol.

Anda juga beli ditalian melalui website : SASA.com

Untuk bacaan/semakan selanjutnya :- Hada Marine Collagen Drink

APA ITU KOLAGEN?        Merupakan sejenis protein yang bermolekul makro.
Kolagen sangat penting untuk memelihara keremajaan dan keanjalan kulit.
Kolagen terdapat dalam kulit, tulang dan gigi .
Isoflavone merupakan bahan utama dalam ekstrak protein soya, struktur molekulnya hampir sama kepada estradiol, iaitu sejenis estrogen yang dirembeskan oleh tubuh manusia. Ia merupakan sejenis phytoestrogen (estrogen tumbuhan) yang memainkan peranan penting dalam memelihara kesihatan tubuh wanita.
 FUNGSI-FUNGSI KOLAGEN
 
Mengekalkan kelembapan dan mencegah kedutan
Memulihkan masalah kulit
Mencantikkan dan menyuburkan rambut
Menegangkan payudara
Melangsingkan badan ketika tidur
Menguatkan tulang
Mencerahkan kulit dan mengurangkan pigmen
Melambatkan proses penuaan kulit

Dikala usia semakin meningkat, setiap dari kita khususnya wanita akan mengalami gejala ketuaan yang semakin ketara, disebabkan kolagen dalam kulit semakin berkurangan, mengakibatkan kulit kering, kusam dan berkedut.
Justeru itu pengambilan kolagen adalah perlu untuk membantu melambatkan proses penuaan disamping fungsinya yang lain untuk kebaikan kesihatan kita.

Minuman kolagen Hadatuko Manten Hada Marine mempunyai sedikit bau kerana ianya dari kolagen ikan.  Namun baunya tidaklah terlalu kuat dan tidak sukar diminum.

Saya membeli ketika promosi dengan harga yang lebih murah- kalau tidak salah saya 3 kotak sekali gus. (30 botol) Oleh kerana kandungan kepekatan dan konsentrasinya tinggi (10,000mg ) saya tidak perlu mengambilnya setiap hari dibandingkan dengan minum kolagen jenama lain.

Setelah sebulan pengambilan, saya perasan kuku saya lebih kuat dibandingkan sebelumnya mudah patah. Kulit saya pula tidak sebegitu kering dibandingkan sebelumnya.

Saya akan terus menggunakannya.  Perkembangannya akan saya khabarkan pada anda kelak.

* Kita tidak dapat menyekat proses penuaan namun kita dapat melambatkan prosesnya.  Setakat minum saya ok je.  Tapi kalau botox atau pembedahan, soriii.. bukan saya orangnya..

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

**Sengaja saya tidak mengambil minuman kolagen ini selama 2 bulan ( Julai & Ogos ) kerana saya hendak melihat perbezaan.  Ternyata tanpanya, kulit saya kelihatan amat kering.  Jadi kini saya mengambilnya semula.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

** Terbaru :- 03hb - 28 September 2012

Sasa menawarkan :-

2 kotak Marine Collagen Drink 10000 mg (50ml x 10) = 20 botol = ( Harga Biasa : RM 145.00 x 2  = RM 290 )

& 1 kotak Hyaluronic Acid Hydration Supplement ( 30 tiub ) ( Harga Biasa : RM 169 )

Hanya dengan harga RM 384.90 ( Harga Biasa : RM 459 )

*** Nantikan review saya kelak mengenai produk Hyaluronic Acid Hydration Supplement ( Akan Datang )










No comments: